شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
آیت الله سید عبدالله غریفی

حوزه/ آیت الله سید عبد الله غریفی از علمای بحرین گفت: احضار تعدادی از علما، وعاظ و مداحان، نکته بسیار نگران کننده ای است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید عبد الله غریفی از علمای بحرین طی سخنانی در مسجد امام صادق (علیه السلام) در منطقه قفول بحرین گفت: احضار تعدادی از علما، وعاظ و مداحان، نکته بسیار نگران کننده ای است که تصویر موفقیت بزرگی را که در مراسم عزاداری امام حسین (علیه السلام) در ایام محرم به دست آمده، تیره و تار می کند.

ایشان با بیان اینکه چقدر افتخار می کردیم که مراسم عاشورایی در بحرین الگوی خوبی است و این چیزی است که حتی از مسئولان شنیدیم، گفت: ما نمی خواهیم این تصویر متزلزل شود، به ویژه اینکه آزادی عقیده و انجام مراسم دینی و عزاداری و موکب های عاشورایی در قانون اساسی تضمین شده است.

آیت الله غریفی بیان داشت: حتی اگر تخلفی در اینجا یا آنجا اتفاق بیفتد، می توان از طریق تفاهم و گفتگو آن را حل و فصل کرد که روحیه همکاری و هماهنگی را ایجاد می کند.

این عالم بحرینی هشدار داد: رویکرد احضار با هر توجیهی که باشد، فضای عاشورایی را که ما به آن در این کشور عزیز می بالیم، برهم می زند.

آیت الله غریفی از حاملان گفتمان عاشورایی اعم از علما، وعاظ و مداحان خواست که صدای آن ها الگویی زیبایی باشد که اهداف نهضت حسینی را با تمام دستاورد ایمانی، اعتقادی، معنوی و اخلاقی بیان کند و به جنبه هایی که باعث ایجاد وحدت، هماهنگی و تقریب بین مسلمانان می شود، بپردازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha